Článek 1 – Definice
V těchto podmínkách se rozumí následujícími pojmy:

Dohoda o dodatku: dohoda, na základě které spotřebitel nakupuje produkty, digitální obsah nebo služby v rámci smlouvy uzavřené na dálku, a tyto produkty jsou dodávány obchodníkem nebo třetí stranou na základě dohody mezi tou třetí stranou a obchodníkem.

Doba pro odstoupení: doba, ve které může spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení.

Spotřebitel: fyzická osoba jednající v rámci činností, které nejsou přímo spojeny s jejími obchodními, podnikatelskými, řemeslnými nebo profesními činnostmi.

Den: kalendářní den.

Smlouva na dobu určitou: smlouva, která se týká pravidelných dodávek produktů, služeb a/nebo digitálního obsahu na určité období.

Trvalý nosič dat: jakýkoli nástroj – včetně e-mailu – který spotřebiteli nebo obchodníkovi umožňuje uchovávat informace určené osobně, způsobem, který umožňuje jejich budoucí nahlédnutí nebo použití po dobu odpovídající účelu, pro který jsou informace určeny, a který umožňuje nepozměněné zobrazení uložených informací.

Právo na odstoupení: možnost spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku v období pro odstoupení.

Obchodník: fyzická nebo právnická osoba, která nabízí produkty, (přístup k) digitálnímu obsahu a/nebo služby spotřebitelům na dálku.

Smlouva na dálku: dohoda uzavřená mezi obchodníkem a spotřebitelem v rámci organizovaného systému prodeje produktů, digitálního obsahu a/nebo služeb na dálku, využívajícího zcela nebo částečně techniky komunikace na dálku až do okamžiku uzavření smlouvy.

Technika komunikace na dálku: jakýkoli prostředek, který může být použit k uzavření smlouvy, aniž by obchodník a spotřebitel byli současně na stejném místě.

Článek 3 – Použitelnost

3.1 Tyto obchodní podmínky se vztahují na každou nabídku obchodníka a každou smlouvu uzavřenou na dálku mezi obchodníkem a spotřebitelem.

3.2 Před uzavřením smlouvy na dálku budou tyto obchodní podmínky spotřebiteli zpřístupněny. Pokud to není možné, obchodník před uzavřením smlouvy informuje spotřebitele, jak mohou být podmínky konzultovány a že budou zdarma zaslány na žádost spotřebitele.

3.3 Pokud je smlouva uzavřena elektronicky, obchodník může spotřebiteli zpřístupnit tyto obchodní podmínky elektronickými prostředky, způsobem, který umožňuje jejich stažení a uložení na trvalém nosiči dat. Pokud to není možné, obchodník uvede, kde mohou být podmínky konzultovány a že budou na žádost spotřebitele zdarma zaslány.

3.4 V případě, že se kromě těchto obchodních podmínek vztahují k produktům nebo službám i specifické podmínky, může spotřebitel vždy zvolit podmínky, které jsou pro něj výhodnější, pokud dojde k rozporu mezi těmito dvěma sadami podmínek.

Článek 4 – Nabídka

4.1 Pokud má nabídka omezenou platnost nebo je podmíněna určitými podmínkami, bude to jasně uvedeno v nabídce.

4.2 Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených produktů, digitálního obsahu a/nebo služeb. Popis je dostatečně podrobný, aby spotřebitel mohl správně posoudit nabídku. Pokud obchodník používá obrázky, jsou věrnou reprezentací nabízených produktů, služeb a/nebo digitálního obsahu. Zjevné chyby nebo fatální omyly v nabídce nezavazují obchodníka.

4.3 Nabídka obsahuje jasné informace pro spotřebitele týkající se práv a povinností spojených s přijetím nabídky.

Článek 5 – Dohoda

5.1 Dohoda je uzavřena, s výhradou ustanovení odstavce 4, okamžikem přijetí nabídky spotřebitelem a splněním stanovených podmínek.

5.2 Pokud spotřebitel přijal nabídku elektronicky, obchodník bez zbytečného odkladu potvrdí elektronicky přijetí nabídky. Dokud obchodník nepotvrdí přijetí nabídky, může spotřebitel dohodu zrušit.

5.3 V případě, že je dohoda uzavřena elektronicky, obchodník přijme odpovídající technická a organizační opatření k zabezpečení elektronického přenosu dat a zajistí bezpečné online prostředí. Pokud je platba provedena elektronicky, obchodník přijme vhodná bezpečnostní opatření.

5.4 Obchodník může, v mezích platných právních předpisů, prověřit, zda spotřebitel může splnit své platební závazky, a další skutečnosti a faktory relevantní pro zodpovědné uzavření dohody na dálku. Pokud má obchodník na základě této prověrky důvodně pochybnosti, může oprávněně odmítnout objednávku nebo žádost, nebo stanovit speciální podmínky pro její plnění.

5.5 Nejpozději při dodání produktu, služby nebo digitálního obsahu poskytne obchodník spotřebiteli následující informace písemně nebo v přístupné formě, která umožňuje jejich uchování na trvalém nosiči dat:

  • e-mailovou adresu obchodníka, na kterou spotřebitel může zasílat stížnosti;
  • podmínky a způsoby, jak může spotřebitel využít své právo na odstoupení, nebo jasnou informaci o vyloučení práva na odstoupení;
  • informace o zárukách a poprodejních službách, pokud jsou k dispozici;
  • cenu včetně všech daní vztahujících se k produktu, službě nebo digitálnímu obsahu; náklady na dopravu, pokud jsou relevantní, a způsoby platby, dodání nebo plnění dohody na dálku;
  • požadavky na zrušení dohody, pokud má smlouva dobu trvání delší než jeden rok nebo je uzavřena na dobu neurčitou.

Článek 6 – Právo na odstoupení

6.1. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o koupi produktu do 14 dnů, aniž by musel uvádět důvod. Obchodník se může zeptat spotřebitele na důvod odstoupení, ale nemůže jej nutit k jeho poskytnutí.

6.2. Období pro odstoupení uvedené v odstavci 1 začíná dnem následujícím po dni, kdy spotřebitel, nebo třetí strana, kterou spotřebitel určil (kromě přepravce), obdržel produkt, nebo:

  • pokud spotřebitel objednal více produktů v jedné objednávce: den, kdy spotřebitel nebo třetí strana, kterou určil, obdržel poslední produkt; obchodník může odmítnout objednávku produktů s různými dodacími lhůtami, pokud spotřebitele jasně informoval před zahájením procesu objednávky;
  • pokud dodávka produktu sestává z několika zásilek nebo částí: den, kdy spotřebitel nebo třetí strana, kterou určil, obdržel poslední zásilku nebo část;
  • v případě smluv na pravidelné dodávky produktů na určitou dobu: den, kdy spotřebitel nebo třetí strana, kterou určil, obdržel první produkt.

Článek 7 – Povinnosti spotřebitele během období pro odstoupení

7.1. Během období pro odstoupení musí spotřebitel s produktem a obalem zacházet s péčí. Produkt bude rozbalen nebo použit pouze v nezbytném rozsahu, aby bylo možné zjistit jeho povahu, vlastnosti a fungování. Základním principem je, že spotřebitel může produkt manipulovat a prozkoumat stejně jako v obchodě.

7.2. Spotřebitel nese odpovědnost pouze za jakékoli snížení hodnoty produktu, které vznikne v důsledku manipulace, která přesahuje to, co je povoleno v odstavci 1.

Článek 8 – Uplatnění práva na odstoupení spotřebitelem a náklady s tím spojené

8.1. Pokud se spotřebitel rozhodne využít právo na odstoupení, informuje obchodníka v období pro odstoupení zasláním e-mailu na adresu Tktxkrem.cz, ve kterém uvede alespoň následující:

  • Proč chce využít své právo na odstoupení
  • Číslo objednávky, ke které se odstoupení vztahuje
  • Produkty a/nebo služby, pro které chce využít právo na odstoupení

8.2. Co nejdříve, ale nejpozději do 14 dnů od data oznámení uvedeného v odstavci 1, spotřebitel vrátí produkt nebo jej předá obchodníkovi (nebo jeho autorizovanému zástupci). To není nutné, pokud obchodník nabídl, že produkt osobně vyzvedne. Spotřebitel dodržuje lhůtu pro vrácení, pokud produkt pošle zpět před vypršením období pro odstoupení.

8.3. Spotřebitel vrací produkt spolu se všemi dodanými příslušenstvími, pokud je to možné, ve stavu a obalu v původní podobě, v souladu s jasnými a přiměřenými pokyny poskytnutými obchodníkem.

8.4. Riziko a důkazní břemeno za správné a včasné uplatnění práva na odstoupení nese spotřebitel.

8.5. Spotřebitel nese přímé náklady spojené s vrácením produktu.

8.6. V případě, že spotřebitel uplatní právo na odstoupení poté, co výslovně požádal, aby služba, která není určena k prodeji v omezeném množství nebo objemu, začala během období pro odstoupení, je spotřebitel povinen zaplatit obchodníkovi částku úměrnou té části závazku, kterou obchodník splnil do okamžiku odstoupení, v porovnání s celkovým splněním závazku.

8.7. Pokud spotřebitel uplatní právo na odstoupení, všechny dodatečné dohody se automaticky zruší.

Článek 9 – Povinnosti obchodníka v případě práva na odstoupení

9.1. Pokud obchodník umožňuje oznámení o odstoupení prostřednictvím elektronických prostředků, potvrdí bez zbytečného odkladu přijetí oznámení.

9.2. Obchodník vrátí všechny platby, které spotřebitel provedl, včetně případných nákladů na doručení produktu, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od dne, kdy spotřebitel oznámí odstoupení. Pokud obchodník nenabídl osobní odběr produktu, může odložit vrácení platby až do okamžiku, kdy produkt obdrží nebo spotřebitel poskytne důkaz, že produkt odeslal, podle toho, co nastane dříve.

9.3. Obchodník použije stejný způsob platby, který spotřebitel použil k zaplacení, pokud se spotřebitel nedomluví na jiné metodě. Vrácení platby nebude spotřebiteli nijak účtováno.

9.4. Pokud spotřebitel zvolí dražší metodu doručení než standardní nejlevnější metodu, obchodník není povinen vracet náklady na dražší metodu doručení.

Článek 10 – Vyloučení práva na odstoupení

10.1. Obchodník může vyloučit následující produkty a služby z práva na odstoupení, ale pouze pokud bylo toto jasně uvedeno v nabídce nebo nejpozději před uzavřením smlouvy:

  • Produkty nebo služby, jejichž cena závisí na fluktuacích finančního trhu, které obchodník nemůže ovlivnit a které se mohou objevit během doby pro odstoupení.

Článek 11 – Cena

11.1. Během platnosti uvedené v nabídce ceny produktů a/nebo služeb nebudou zvýšeny, s výjimkou změn cen způsobených změnami DPH.

11.2. S výjimkou předchozího odstavce může obchodník nabízet produkty nebo služby, jejichž ceny podléhají fluktuacím finančního trhu, které obchodník nemůže ovlivnit, s proměnlivými cenami. Tato skutečnost bude jasně uvedena v nabídce.

11.3. Zvýšení ceny do 3 měsíců od uzavření smlouvy je povoleno pouze, pokud je výsledkem právních předpisů.

11.4. Zvýšení ceny po 3 měsících od uzavření smlouvy je povoleno pouze, pokud obchodník tuto možnost uvedl a:

  • je výsledkem právních předpisů; nebo
  • spotřebitel má právo smlouvu zrušit ke dni účinnosti zvýšení ceny.

11.5. Ceny uvedené v nabídce pro produkty nebo služby zahrnují DPH.

Článek 12 – Plnění smlouvy a dodatečná záruka

12.1. Obchodníci zaručují, že produkty a/nebo služby, které nabízejí, odpovídají smlouvě, specifikacím uvedeným v nabídce, přiměřeným požadavkům na spolehlivost a/nebo použití, stejně jako platným právním předpisům a vládním nařízením platným v době uzavření smlouvy.

12.2. Obchodníci nezaručují, že produkt je vhodný k jinému použití než k běžnému použití.

12.3. Dodatečná záruka poskytnutá obchodníkem, jeho dodavatelem, výrobcem nebo dovozcem nebude nikdy omezovat právní práva a nároky, které spotřebitel může uplatnit na základě smlouvy proti obchodníkovi, pokud tento nesplní svou část smlouvy.

12.4. Dodatečná záruka znamená jakýkoli závazek obchodníka, dodavatele, dovozce nebo výrobce, který poskytuje spotřebiteli určité práva nebo nároky, které přesahují zákonné povinnosti v případě, že obchodník nesplní svou část smlouvy.

Článek 13 – Doručení a plnění

13.1. Obchodníci budou věnovat maximální péči při přijímání a plnění objednávek na produkty a při vyhodnocování žádostí o poskytování služeb.

13.2. Místem doručení je adresa uvedená spotřebitelem obchodníkovi.

13.3. V souladu s ustanoveními článku 4 těchto obchodních podmínek obchodník splní přijaté objednávky bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů, pokud nebyla dohodnuta jiná lhůta pro doručení. Pokud dojde k prodlení s dodáním nebo pokud objednávka nemůže být splněna nebo je splněna pouze částečně, bude spotřebitel o této skutečnosti informován do 30 dnů od podání objednávky. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez jakýchkoliv nákladů a požadovat případné náhrady škody.

13.4. Po odstoupení podle předchozího odstavce obchodník okamžitě vrátí spotřebiteli zaplacenou částku.

13.5. Riziko poškození a/nebo ztráty produktů přechází na obchodníka až do okamžiku, kdy jsou produkty doručeny spotřebiteli nebo zástupci spotřebitele, kterého obchodníkovi oznámí, pokud není dohodnuto jinak.

Článek 14 – Platba

14.1. S výjimkou případů, kdy je v smlouvě nebo v dodatečných podmínkách uvedeno jinak, musí být částky dlužné spotřebitelem uhrazeny do 14 dnů od začátku lhůty pro odstoupení nebo, pokud tato lhůta není stanovena, do 14 dnů od uzavření smlouvy. V případě smlouvy o poskytování služby začíná tato lhůta následující den po obdržení potvrzení smlouvy spotřebitelem.

14.2. Při prodeji produktů spotřebitelům není možné je v podmínkách vynutit, aby provedli zálohu vyšší než 50 %. Pokud byla dohodnuta záloha, spotřebitel nemůže vznášet žádné nároky na plnění objednávky nebo služeb před zaplacením zálohy.

14.3. Spotřebitel je povinen okamžitě informovat obchodníka o jakýchkoliv nesrovnalostech v poskytnutých nebo uvedených platebních údajích.

14.4. Pokud spotřebitel nesplní své platební povinnosti včas, je povinen po obdržení upozornění od obchodníka o prodlení a poskytnutí lhůty 14 dnů na splnění platebních povinností zaplatit zákonný úrok z dlužné částky. Obchodník má také právo účtovat náklady na vymáhání pohledávky. Maximální náklady na vymáhání jsou: 15 % z částek do Kč 9,446.25, 10 % z následujících Kč 6,297.50 a 5 % z dalších Kč6,297.50, minimálně Kč 2.500. Obchodníci mohou zvolit podmínky příznivější pro spotřebitele než tyto uvedené.

Článek 15 – Řešení stížností

15.1. Obchodníci mají dobře definovaný postup pro řešení stížností a stížnosti vyřizují v souladu s tímto postupem.

15.2. Stížnosti týkající se plnění smlouvy musí být podány včas, poté co spotřebitel zjistil nedostatky, a to kompletně a jasně popisující problém obchodníkovi.

15.3. Obchodník odpoví na přijaté stížnosti do 14 dnů od jejich obdržení. Pokud vyřízení stížnosti vyžaduje delší dobu, obchodník spotřebitele informuje o přijetí stížnosti do 14 dnů a poskytne odhadovaný termín, kdy spotřebitel obdrží podrobnou odpověď.

Článek 16 – Rezervace práva na vlastnictví

16.1. Vlastnické právo k dodaným produktům přechází na spotřebitele až po úplném zaplacení částky dlužné obchodníkovi. Riziko na produktech přechází na spotřebitele v okamžiku doručení.

Článek 17 – Další ustanovení

17.1. Smlouvy uzavřené mezi obchodníkem a spotřebitelem, na které se vztahují tyto obchodní podmínky, se řídí výhradně nizozemským právem.

17.2. Obchodníci mají právo měnit tyto obchodní podmínky. Změny jsou platné pouze po jejich zveřejnění, přičemž v případě změn platných během platnosti nabídky budou mít přednost ustanovení nejpříznivější pro spotřebitele.